student-na-laptopie

Najskuteczniejsze typy reklam w Internecie

Reklama internetowa to dziś jedna z najczęściej wybieranych form promocji marki oraz produktu. Może przybierać różne postacie. Spotykamy ją jako grafikę, video, tekst sponsorowany, baner i inne. Wiele osób rezygnuje z tradycyjnych gazet, radia, telewizji, na rzecz właśnie przestrzeni internetowej. Co więcej, reklama online ułatwia szybki zakup, z poziomu laptopa czy nawet telefonu. Sprawdźmy, które rodzaje reklam cieszą się największym powodzeniem.

W artykule przyjrzyjmy się 3 typom reklam w sieci, które przynoszą największe efekty i przedsiębiorcy najchętniej z nich korzystają.

Reklamy produktowe

Google Ads

Jest to obecnie najpotężniejsze narzędzie reklamowe, które daje niemal nieograniczone możliwości. Jedną z nich są właśnie reklamy produktowe Google. Korzystając z tego typu reklamy, możesz liczyć na to, że Twój produkt wraz z nazwą i aktualną ceną będzie wyświetlany jako propozycja zakupowa, którą wystarczy kliknąć, by ekspresowo sfinalizować transakcję. To ogromna wygoda, którą klienci mocno sobie cenią. Nie muszą przedzierać się przez kolejne zakładki, kategorie, otrzymują od razu to, czego potrzebują.

Warto zwrócić uwagę, że stworzenie kampanii produktowej (PLA – Product Listing Ads) nie wymaga czasu. Plik produktowy przechowywany jest w Google Merchant Centre, co umożliwia natychmiastowe wdrożenie działań, bez konieczności uaktualniania zmieniających się cen.

A co z kosztami? Tu również mamy dobrą wiadomość. Nie zapłacisz za to, że reklama się komuś wyświetli, ale dopiero za powstałą w związku z tym interakcję. Liczy się tylko kliknięcie w link i przekierowanie na stronę Twojego sklepu.

Kampanie CSS

Comparison Shopping Services to inaczej usługa porównywania cen konkurencyjnych produktów. Na jednej stronie klienci mają dostęp do podobnych ofert, spośród których mogą wybrać, tę dla siebie najkorzystniejszą. Platformy CSS działają podobnie jak Google Shopping. Porównywarka cenowa (https://mayko.pl/css-mayko/) umożliwia dostęp do wielu produktów i szybkie zakupy, czyli odpowiada bieżącym potrzebom klientów.

Pozycjonowanie SEO

Widoczność strony w wyszukiwarkach internetowych jest jednym z najczęściej stosowanych działań marketingowych. Optymalizacja witryny na określone frazy kluczowe związane z działalnością firmy, branżą pomoże dotrzeć do niej zainteresowanym klientom, zawierającym się w sprecyzowanej grupie docelowej. Pozycjonowanie SEO bazuje przede wszystkim na unikalnych i wartościowych treściach, prawidłowym linkowaniu zewnętrznym i wewnętrznym oraz strukturze kodowania przyjaznej robotom.

Reklama w mediach społecznościowych

To świetny sposób na dotarcie do licznej grupy odbiorców i zbudowanie społeczności wokół swojej marki. Grono osób, które z niej korzystają, jest swojego rodzaju wizytówką tego, co sprzedajesz. Już samo prowadzenie konta, regularne wpisy oraz aktywność przyniosą wymierne korzyści i z pewnością korzystnie wpłyną na widoczność marki w sieci. Do dyspozycji masz również kampanie w social media, w tym między innymi: reklama karuzelowa, baner, video, lead ads, ppc.

Zacznij od wybrania kanału, adekwatnie do rodzaju działalności oraz profilu grupy docelowej. Najpopularniejsze miejsca to: Facebook, Instagram, Twitter, TikTok, Linkedin, Pinterest YouTube, Snapchat.

Reklama w SM jest tania, łatwodostępna i pozwala budować wizerunek. Jednocześnie umożliwia bezpośredni kontakt z klientem, co jest nieocenione podczas planowania oraz oceny prowadzonych działań marketingowych. Zyskujesz szansę na poznanie opinii, oczekiwań konsumentów, możesz się dowiedzieć, jakie są mocne strony Twojego produktu, a co wymaga dopracowania.

Czym się kierować wybierając formę reklamy swojej firmy w sieci?

Przede wszystkim musisz ustalić cel swojej kampanii. Innego podejścia wymaga nowa marka na rynku, a innego ta, która ma już pewną renomę.

Kolejną istotną kwestią jest określenie grupy docelowej. Najlepiej jest maksymalnie ją zawęzić, bowiem umożliwia to trafienie do tych klientów, którzy istotnie są zainteresowani tym, co masz do zaoferowania. Określ ich płeć, wiek, status społeczny i rodzinny, pozycję zawodową, branżę, w  której działają, zainteresowania, rejon zamieszkania itp.

Nie bez znaczenia jest również budżet, który możesz przeznaczyć na działania reklamowe. Miej przy tym na uwadze, że mądra inwestycja w reklamę zwróci się z nawiązką.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij