Jakie są kluczowe elementy skutecznej strony landing page?
Landing page, czyli strona, której głównem celem jest zwiększenie konwersji ruchu na stronie powinna przyciągać nie tylko treścią, ale także wyglądem. Sprawdźmy, dlaczego landing page jest tak istotny i jakie elementy sprawią, że projekt strony odniesie sukces i zapewni nam odpowiednią konwersję.
Jasny i przekonujący nagłówek – Jak zainteresować odwiedzających od pierwszego zdania?
Który element landing page zostanie jako pierwszy zauważony przez odbiorców, którzy po raz pierwszy odwiedzili naszą stronę? Oczywiście nagłówek – element, który odpowiada za stworzenie pierwszego pozytywnego wrażenia. To właśnie ze względu na natychmiastową interakcję klienta z nagłówkiem, powinniśmy szczególną uwagę poświęcić temu, by był on nie tylko dobrze przygotowany pod kątem optymalizacji, ale także zwięzły, jasny i atrakcyjny dla żywej osoby.
Nagłówek warto zaprojektować w taki sposób, by z jednej strony odnosił się do emocji klienta i zorientował go na konkretne działania, które pozwolą na zrealizowanie naszego celu. Nagłówek powinien jednak trafiać nie tylko do serca, ale także umysłu odbiorcy, dlatego dobrą praktyką jest zwiększenie wiarygodności poprzez wykorzystanie statystyk lub twardych danych, wpływających na to, że klient będzie wiedział, że ma do czynienia z czymś więcej, niż tylko wyświechtanym frazesem.
Przejrzysty układ i prostota – Dlaczego minimalizm zwiększa konwersję?
W dzisiejszym projektowaniu stron landingowych coraz większą uwagę przykłada się do stworzenia takiego projektu, który przede wszystkim odpowiada odbiorcom. Dlatego tak dużo uwagi skupia się na testach użyteczności i funkcjonalności, wykonywanych w zgodzie z metodologią UX.
My również, planując stworzenie landing page’u, powinniśmy wykreować przestrzeń intuicyjną i minimalistyczną, po której łatwo się poruszać i która nie sprawia problemów w nawigacji. Dzięki łatwej w obsłudze stronie klient chętniej przejdzie do kolejnych podstron, przeczyta informacje w nich zawarte i podejmie akcje wpływające na wzrost wskaźnika konwersji. Świetnie w tym przypadku sprawdzi się koncepcja Single Page Application – strony, która automatycznie ładuje się po scrollowaniu w dół, tworząc estetyczne wrażenie przebywania na jednej witrynie przez cały czas. Taka innowacja sprawdza się doskonale i my również, szukając różnych rozwiązań, powinniśmy rozważyć to podczas projektu.
Prostota i minimalizm ma jeszcze jeden, istotny cel – ułatwić poruszanie się po stronie osobom korzystającym z urządzeń mobilnych. Responsywność landing page to dzisiaj absolutna konieczność, bez której trudno będzie nam mówić o atrakcyjnej i funkcjonalnej stronie.
Społeczny dowód słuszności – Jak budować zaufanie za pomocą opinii i referencji?
Przeglądając dowolny landing page marki lub produktu, rzadko kiedy dajemy wiarę w opisy i korzyści, które stanowią podstawę reklamy, mającej na celu przekonać nas do skorzystania z tego rozwiązania. To, co dzisiaj działa na nas znacznie lepiej, to obiektywne oceny, opinie i recenzje – tak zwany społeczny dowód użyteczności.
Wiedząc o tym, łatwiej będzie nam zarządzać naszą stroną i wpleść w nią subtelne case studies, statystyki lub urywki recenzji, które zostały opublikowane przez liczących się blogerów, vlogerów lub ekspertów. W taki sam sposób zadziała na klienta sekcja realizacji, w której będziemy mogli pochwalić się, kto skorzystał z naszych usług. Tego typu elementy landing page robią prawdziwą różnicę i skłonią wielu wątpiących użytkowników do faktycznego wypróbowania naszego produktu.
Grafika i multimedia – Jak wzmacniać przekaz wizualnie?
Projektowanie stron internetowych typu landing page to nie tylko treść, ale także warstwa estetyczna. Nawet najlepszy tekst reklamowy i najbardziej zoptymalizowany opis nie zastąpi dobrej grafiki, w której możemy zawrzeć praktycznie wszystko, co chcemy – od reklamy, przez ważną informację, aż po chwytającą za serce wizualizację.
Jaki rodzaj grafiki sprawdzi się w przypadku landing page’u? Przede wszystkim infografiki, profesjonalnie przygotowane prezentacje graficzne usługi lub produktu, filmy promocyjne, a także przygotowane elementy grafiki brandingowej – wszystko w duchu spójnej identyfikacji wizualnej.
Podobnie, jak w przypadku nagłówka, tutaj również, za pomocą odpowiedniego wykresu lub tabeli będzie w stanie dotrzeć do klientów, do których przemawiają przede wszystkim liczby. Zadbajmy jednak o to, by były one estetyczne i wspierały całokształt warstwy graficznego naszej strony.