Sprawność fizyczna to nie tyko ostatni trend, z którym podąża spora część społeczeństwa, ale przede wszystkim inwestycja w zdrowie na przyszłość. Wysportowane i dobrze rozciągnięte ciało to komfort dla mięśni oraz ścięgien, które mogą swobodnie pracować bez nadwyrężania i bolesnych skurczy. Czasami na sam widok ludzi, którzy wyczyniają ze swoim ciałem nieprawdopodobne rzeczy wszystko zaczyna nas boleć i mamy ochotę zakryć oczy niczym malutkie dziecko. Jednak, czy widząc, jak ktoś robi swobodnie szpagat, nie przechodzi nam przez myśl, że też byśmy tak chcieli? Że fajnie byłoby być tak wysportowanym i pełnym energii? Wszystko jest możliwe, dlatego poniżej podpowiadamy, jak w miesiąc opanować tę trudną sztukę bez obaw o uszkodzenie przy tym swojego ciała.

Jak prawidłowo wykonać swój pierwszy szpagat?

szpagat rozciągnięcieDla wielu z nas szpagat to dowód na to, że osoba, która go wykonuje jest w doskonałej formie fizycznej. Co więcej, może się on okazać całkiem przydatny przy uprawianiu niektórych dyscyplin, takich jak między innymi taniec czy sztuki walki. Wbrew pozorom, nauka szpagatu w miesiąc nie jest czymś bardzo trudnym i wymagającym dużego nakładu czasu. Aby wykonać go pierwszy raz konieczna jest jednak systematyczność i odpowiednio dobrane ćwiczenia, które muszą być prawidłowo wykonywane. Na początek wystarczy krótkie, 15minutowe rozciąganie w równych odstępach czasu (optymalny czas to co dwa dni). Stosując się do takiego planu, zapewne już po miesiącu będziemy już dostrzegać zaskakujące efekty.

Żelazne zasady!

szpagat dziewczynaAby osiągnąć zamierzony efekt konieczna jest nie tylko systematyczna praca, ale również przestrzeganie zasad, dzięki którym unikniemy kontuzji i będziemy z chęcią wracać na treningi. Przede wszystkim należy pamiętać o rozgrzewce. Rozciągane bez odpowiedniego przygotowania może przynieść poważne konsekwencje zdrowotne, co skutecznie wykluczy nas z aktywności nawet na kilka tygodni. Dobrym pomysłem jest połączenie stretchingu z innymi ćwiczeniami. Rozciąganie jest w końcu zalecane przy każdym treningu, więc dlaczego nie połączyć przyjemnego z pożytecznym? Ważne jest również, aby pozwolić mięśniom na regenerację, która pozwoli na uniknięcie zmęczenia oraz znużenia. Bardzo istotną zasadą jest również, aby nie rozciągać się na siłę. Silny ból powinien być dla nas sygnałem, że ciało nie daje rady i na takim etapie powinniśmy tym razem zakończyć serię ćwiczeń.

Jakie ćwiczenia najlepiej wykonywać i jakie przyniosą one korzyści?

Najprostszymi i najpopularniejszymi ćwiczeniami przygotowującymi do szpagatu są różnego rodzaju skłony. Najczęściej są to skłony w rozkroku, do wyprostowanych stóp lub do jednej nogi. Korzystne są również wykroki czy przyciąganie stopy do tułowia. Bardzo ważne jest, aby przed rozpoczęciem wykonywania ćwiczeń skonsultować się z osobą, która zna się na tym i będzie w stanie nam powiedzieć, jak prawidłowo je wykonać. Dzięki temu unikniemy kontuzji i szybciej osiągniemy cel.

A co poza szpagatem zyskamy dzięki rozciąganiu? Przede wszystkim wysmuklimy i ujędrnimy ciało – zwłaszcza nogi. Ponadto, nasze ciało będzie lepiej wytrenowane, dzięki czemu zmniejszy się ilość kontuzji i urazów oraz zwiększy się zakres ruchów. Zatem do roboty!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj