Jak zdobyć klientów na LinkedIn?

Jak zdobyć klientów na LinkedIn?

Mimo że wciąż wiele osób kojarzy LinkedIn jako platformę pomocną w procesie rekrutacji czy poszukiwaniu nowego zatrudnienia, to ze względu na to, że korzystają z niej właściciele firm, a także osoby zajmujące stanowiska decyzyjne w wielu przedsiębiorstwach, jest to doskonałe narzędzie, by zdobyć nowych kontrahentów i poszerzyć sieć swoich kontaktów. Jak jednak pozyskać klientów na LinkedIn? Podpowiadamy.

Jak stworzyć profesjonalny profil na LinkedIn?

Żeby móc skorzystać z możliwości, jakie oferuje nam LinkedIn, musimy najpierw utworzyć na tej platformie swoje konto. Powinno być ono interesujące i właściwie uzupełnione, by wzbudzało zaufanie wśród potencjalnych kontrahentów i stawiało nas w pozycji eksperta. Profesjonalny profil na LinkedIn musi być uzupełniony. Warto zadbać również o estetyczne zdjęcie profilowe, a także grafikę w tle. Zwłaszcza ta druga fotografia, może pomóc nam w promowaniu swojego biznesu. Warto więc umieścić na niej na przykład główne produkty czy usługi, które oferujemy. 

Czy warto publikować treści na LinkedIn?

W pozyskaniu klientów na LinkedIn może nam pomóc również publikowanie wartościowych treści. Jeżeli będziemy kreować się na eksperta w danej dziedzinie, a zamieszczane przez nas grafiki, filmiki czy treści pisane będą chętnie czytane, wówczas istnieje duża szansa, że użytkownicy tej platformy będą przekazywać je dalej, dzięki czemu szybko uda nam się znacząco poszerzyć grono swoich odbiorców. Pamiętajmy, by publikować treści w języku, którym posługuje się nasza grupa docelowa. Oznacza to, że jeżeli współpracujemy nie tylko z polskimi przedsiębiorstwami, lecz chcemy działać również międzynarodowo, dobrze by tworzyć treści nie tylko w języku polskim, ale również angielskim.

Jak poszerzyć sieć kontaktów na LinkedIn?

Niezależnie od tego, jak bardzo wartościowe treści będziemy publikować i jak bardzo przyłożymy się do tworzenia swojego profilu na LinkedIn, jeżeli nie będziemy mieli żadnych kontaktów w swojej sieci, wówczas treści te nie będą miały szans dotrzeć do potencjalnych odbiorców. Z tego powodu tak istotne jest, by zadbać o to, aby na bieżąco poszerzać sieć swoich kontaktów. Możemy działania takie przeprowadzać ręcznie, a więc dodawać znajomych, osoby, z którymi kiedykolwiek współpracowaliśmy, rekruterów czy osoby, z którymi będziemy chcieli nawiązać współpracę, ale również automatycznie. 

LinkedIn będzie też sam polecał nam osoby, które możemy znać. Dzięki temu łatwiej nam będzie pozyskiwać nowe kontakty. Platforma ta oferuje również wyszukiwarkę, za pomocą której, ustawiając odpowiednie kryteria wyszukiwania, łatwo jest wytypować osoby, które potencjalnie mogłyby zostać naszymi klientami. Portal umożliwia wysyłanie im, ułatwiających nawiązywanie współpracy personalizowanych notek.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij