Przydatne rady, jak pozyskać sponsorów na dane wydarzenie. Wszystko, co musicie wiedzieć by Wam się udało

0
30

Organizacja wydarzenia, które wymaga sponsoringu jest trudnym przedsięwzięciem, niezależnie od tego czy chodzi o wydarzenie kulturalne, kulturalno-charytatywne, czy też branżowe, służące wymianie doświadczeń. Aby pozyskać sponsorów trzeba krok po kroku zrealizować plan. Co się na niego składa i jakie masz możliwości, dowiesz się z naszego poradnika.

Przygotuj stronę internetową promującą wydarzenie, wraz z jego opisem

Impreza kulturalna, sportowa czy charytatywna – powodzenie każdej z nich zależne jest od stopnia wypromowania, a na promocję również trzeba mieć środki. Zanim jednak zapukasz do drzwi sponsorów, musisz w jakiś sposób przybliżyć im swój pomysł, a najlepszym miejscem do tego jest strona internetowa. Zatem musisz zacząć od dobrze wykonanej strony. Być może ktoś przygotuje ją dla Ciebie non profit, również w zamian za wzmiankę nie tylko na stronie, ale również w opisach wydarzenia. Jeśli jednak nie będziesz mieć tyle szczęścia musisz zgromadzić początkowy kapitał, aby móc wystartować z danym projektem. Tutaj również nie jesteś skazany na swoje oszczędności, gdyż są także inne możliwości. Wracając jednak do strony musisz opisać całe wydarzenie, jego cele, a także plany na przyszłość. Jeśli w przeszłości masz podobne projekty na koncie to również miejsce, aby tym się pochwalić. Gdy odbyły się poprzednie edycje wydarzenia koniecznie musisz przedstawić relację i fotorelację. Wszystko po to, aby pokazać, że Twoja inicjatywa jest warta uwagi.

Croudfounding, czyli zbiórki internetowe

Pierwszym sposobem na zyskanie sponsora, a właściwie wielu sponsorów jest croudfounding. Za jego pomocą możesz zebrać pierwsze środki na stronę promującą wydarzenie, a także pokryć część kosztów związanych z jego organizacją. Oczywiście wszystko musi zostać załatwione zgodnie z obowiązującym prawem, czyli zapłata podatku Cię nie ominie. Siła zbiórek internetowych jest powszechnie znana, dlatego warto spróbować w ten sposób pozyskać pierwsze środki. Dzięki temu przedsięwzięcie będzie miało szansę realizacji.

Założenie strony w mediach społecznościowych i promowanie wydarzenia – zbieraj lajki i wpływaj na sponsorów

Kolejnym sposobem na zainteresowanie sponsorów organizowanym wydarzeniem jest założenie fan page’a na portalach społecznościowych, takich jak Facebook czy Instagram. Można publikować wszystkie informacje na temat wydarzenia i zorganizować akcję lajków, która może skłonić potencjalnych sponsorów do zainteresowania się częściowym finansowaniem danego wydarzenia. Trzeba w tym przypadku być bardzo aktywnym. Gdy pozyska się pierwszych sponsorów, ale pieniędzy ciągle brakuje, koniecznie trzeba wyróżnić już pozyskanych w swoich opisach, a także za pomocą hashtagów. Lista podmiotów, które włączyły się w akcję może być zachętą dla kolejnych i warto o tym pamiętać.

Umów się na spotkanie z potencjalnymi sponsorami i przygotuj pakiet korzyści

Kiedy już narobisz wokół siebie nieco szumu i wyślesz parę zapytań o współpracę sponsorską lub też otrzymasz kilka propozycji od firm, możesz przejść do spotkań bezpośrednich z managementem, który z pewnością przedstawi Ci swój pakiet oczekiwań w zamian za wsparcie. Ty z kolei możesz przedstawić pakiet korzyści. W ramach rozmów możecie ustalić wszystkie szczegóły i dopracować umowę sponsorską. Wśród pakietu korzyści znajdzie się rzecz jasna promowanie logo i nazwy firmy na wszystkich gadżetach związanych z wydarzeniem, bądź przynajmniej na biletach czy niektórych produktach. Z pewnością taśma z nadrukiem z logo sponsora również może znaleźć się wśród elementów promocyjnych, podobnie jak windery, banery czy balony. Mocne taśmy na wydarzeniu plenerowym mogą oddzielać publiczność od uczestników, jeśli mamy do czynienia np. z wyścigiem czy biegiem maratońskim. Mogą również oddzielać poszczególne boksy na targach branżowych, które sponsorują.

Wydarzenie powinno mieć również patronat medialny, dlatego oprócz sponsorów z różnych branż, warto zadbać także o zaangażowanie lokalnych czy nawet ogólnopolskich mediów. Dzięki temu wydarzenie nabierze konkretnej rangi. Również sponsorzy chętniej zgadzają się na współpracę, jeśli dany event może zyskać większy rozgłos.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here