Rodzaje grafik na Facebooku – krótki przewodnik

Facebook to jedna z najpopularniejszych platform społecznościowych, która stanowi doskonałe miejsce do promowania swojej marki czy budowania marki osobistej. Mając na uwadze, że przeciętny użytkownik poświęca widocznym na tablicy postom około 3 sekundy, warto zadbać o dobre grafiki. Dowiedz się, jakie są rodzaje grafik na Facebooku i jak je właściwie wykorzystywać!

Grafika na Facebooku – jak stworzyć odpowiednią?

Grafika na Facebooka powinna być chwytliwa, w dobrej jakości i łatwa w odbiorze. O wymiarach i rozdzielczości piszemy więcej w dalszej części artykułu. Teraz zastanówmy się nad pozostałymi kwestiami – jak tworzyć grafiki ciekawe i przykuwające uwagę. Oto kilka cennych wskazówek.

  • Treści na grafice nie powinny zajmować więcej niż 20% powierzchni.
  • Warto postawić na konkrety, które nakreślają cel danej grafiki – np. „promocja”, „koncert”, „zaproszenie”, „zbiórka charytatywna” albo na chwytliwe hasło reklamowe.
  • Grafika nie może być chaotyczna – dobrze, by kolory ze sobą współgrały, a układ był przejrzysty.
  • Umieszczone na grafice elementy powinny prowadzić odbiorcę od najważniejszego, do najmniej istotnego elementu. Jeśli główna kwestia go zainteresuje, zapozna się też z pozostałymi elementami przekazu.
  • Teksty na grafice muszą być czytelne – kontrastować z tłem, mieć odpowiednią wielkość czcionki i łatwy w odczycie font.
  • Wykorzystując zdjęcia, obrazki czy teksty, należy pamiętać o prawach autorskich i korzystać wyłącznie z treści, do których mamy prawa.
  • Grafiki na Facebooka należy zapisywać w formacie PNG, a nie JPG, ponieważ ta druga sprawia, że kolorystyka staje się mocno zniekształcona.

Więcej ważnych informacji na temat content marketingu i grafik: https://tearsofjoy.pl/uslugi/content-marketing.

Rodzaje grafik na Facebooku

Facebook daje możliwość publikacji zdjęć i grafik w wielu miejscach na platformie. Wszystkie jednak mają swój cel i specyfikę, dlatego warto stosować się do wytycznych i stosować rozwiązania, które będą miały odpowiednie wymiary i rozdzielczość.

  • Zdjęcie profilowe: 800 x 800 pikseli (minimum to 320 x 320 px).
  • Zdjęcie w tle: 820 x 312 pikseli (na urządzeniach mobilnych 640 x 360 px).
  • Posty pionowe: 960 x 640 pikseli.
  • Grafiki na story: 1080 x 1920 pikseli.
  • Posty poziome: 1200 x 900 pikseli.
  • Posty kwadratowe: 1080 x 1080 pikseli (minimum to 600 x 600 px).
  • Wymiary grafiki do linka – 1200 x 1200 pikseli.
  • Wymiary grafiki głównej wydarzenia – 1200 x 450 pikseli.
  • Facebook Ads – 1200 x 628 pikseli.
  • Zdjęcie w tle na grupie na Facebooku – 1640 x 856 pikseli.

 

Więcej informacji na temat wymiarów grafik: https://tearsofjoy.pl/kopalnia-wiedzy/jakie-powinny-byc-wymiary-grafik-na-facebooku-w-2021

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij