Jak wypromować, reklamować stronę internetową

Jak wypromować, reklamować stronę internetową?

Posiadasz stronę internetową, publikujesz na niej atrakcyjne i angażują treści, ale… i tak nikt jej nie odwiedza? Musisz wiedzieć, że obecnie w sieci istnieje bardzo duża konkurencja i znalezienie Twojego serwisu przez użytkownika wcale nie musi być takie proste. Dlatego radzimy, jak promować stronę www.

Pozycjonowanie stron www

Promocja strony internetowej to przede wszystkim pozycjonowanie, dzięki któremu Twoja witryna zacznie pojawiać się wysoko w wynikach wyszukiwania, czego efektem jest najczęściej zwiększenie ruchu.

W ramach pozycjonowania podejmuje się takie działania jak optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek (m.in. poprawa szybkości ładowania, prawidłowe wyświetlanie na urządzeniach mobilnych, a także stworzenie odpowiednich znaczników odpowiadających za to, jak serwis wygląda w wynikach wyszukiwania) oraz pozyskiwanie linków zewnętrznych.

Techniczny aspekt SEO to jedno, ale przy okazji trzeba też zadbać o treści. Nawet jeśli są one merytoryczne, angażujące, to może okazać się, że brakuje w nich fraz kluczowych dla danego zagadnienia lub nie są w odpowiedni sposób edytowane. Co to oznacza? Brak w nich śródtytułów, podziału na akapity, list, pogrubień. To wszystko wpływa na atrakcyjność treści nie tylko dla użytkownika, ale także dla botów wyszukiwarki. 

Nie bez znaczenia pozostaje również dopasowanie działań do specyfiki firmy. Na przykład reklama salonu samochodowego czy autodetailingu wymaga dokładniejszego doboru prac, w tym przypadku większy nacisk kładzie się na pozycjonowanie lokalne. W końcu szukając wymarzonego auta, klienci chętniej korzystają z salonów znajdujących się w ich okolicy, a nie tych mieszczących się na drugim końcu Polski. 

Firmowe profile w mediach społecznościowych

Obecnie większość internautów sporą część czasu „przebywa” w mediach społecznościowych. Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest czy Linkedin to tylko kilka z nich. Wybierz te, których profil odpowiada treściom, które chcesz przekazać. Co to oznacza? O ile na Facebooku właściciele każdej branży mogą się odnaleźć, o tyle już firma produkująca skrzynki plastikowe może mieć duży problem ze stworzeniem angażującego „contentu” na Pinterest.

Warto przy okazji dodać, że na Instagramie pojawiły się nowe funkcjonalności dla kont firmowych – mogą one oznaczać swoje produkty na zdjęciach i tym samym kierować użytkowników do sklepu.

Pamiętaj przy tym, że profil w mediach społecznościowych nie działa jak typowa strona sprzedażowa, nie możesz więc udostępniać tam wyłącznie informacji produktowych. Aby wzbudzić zainteresowanie potencjalnych obserwujących musisz pokazać, jakie korzyści przyniesie im skorzystanie z Twojego produktu. Pozwól im podejmować decyzje (np. pytając się, które opakowanie ich zdaniem jest ciekawsze), a także zadawaj pytania. Ciekawą formą postu w mediach społecznościowych jest pokazanie siebie od drugiej strony, tzw. backstage.

I co ciekawe – nie musisz od razu tworzyć płatnej reklamy, aby pozyskać nowych obserwujących. Wszystkie wspomniane wcześniej działania są w pełni darmowe, a mogą wpłynąć na większą rozpoznawalność Twojej marki.

Mailing

Mailing jest kwestią dość kontrowersyjną, w obecnych czasach przez wiele osób uważany jest za nieskuteczny. Ale czy tak musi być? Oczywiście, że nie! Jeśli chcesz zachęcić użytkowników do zapisania się na newsletter, przygotuj dla nich inspirujący poradnik lub… przyznawaj za to kupony rabatowe.

Oczywiście, samo pozyskanie nowego kontaktu to dopiero początek. Wiadomości, które wysyłasz, muszą być ciekawe. Nie możesz jedynie informować o pojawieniu się nowego produktu w sklepie, bo internauci szybko wypiszą się z Twojej bazy. W mailach zawrzyj ciekawostki, porady, które mogą przydać się na co dzień. Dzięki temu nie tylko zwiększasz zainteresowanie swoją stroną, ale jeszcze zbudujesz opinię eksperta w danym temacie, a co za tym idzie – zdobędziesz zaufanie.

To trzy podstawowe kroki, jakie warto byłoby podjąć, aby wypromować swoją stronę internetową. I choć na pierwszy rzut oka mogłoby się to wydawać proste, w praktyce związane jest podjęciem wielu czasochłonnych działań. Dlatego jeśli posiadasz stronę o charakterze komercyjnym, zastanów się nad skorzystaniem z usług doświadczonej agencji marketingu internetowego.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij