Jak dotrzeć do lokalnych klientów?

Pozyskiwanie klienta w 2022 roku odbywa się przede wszystkim przez internet. Dotyczy to również firm działających wyłącznie na rynku lokalnym! Jeśli więc jeszcze nie wykorzystujesz narzędzi online, z całą pewnością powinieneś zacząć. Sprawdź, jak dotrzeć do lokalnych klientów.

Pozycjonowanie pod względem lokalizacji

Współczesny konsument poszukuje informacji o lokalnych usługach w Google. Wpisuje odpowiednie zapytanie, po czym wybiera jeden z odnośników znajdujących się na samej górze i na tym zwykle kończy swoje poszukiwania. Warto więc zadbać o to, aby to właśnie strona Twojego biznesu znalazła się na jednej z topowych pozycji przy wpisywaniu najpopularniejszych fraz (takich jak „piekarnia Warszawa Ochota”, „szewc Częstochowa”, „pralnia Toruń” czy „pizzeria Słupsk”).Taki efekt można uzyskać dzięki systematycznej pracy nad optymalizacją strony pod kątem SEO. Szczególnie ważne jest umiejętne wykorzystywanie tego typu słów kluczowych (a także ich bardziej rozbudowanych wersji, czyli fraz long tail) na stronie internetowej biznesu. Do optymalizacji strony internetowej najlepiej zatrudnić specjalistów z zakresu SEO. Atrakcyjną ofertę znajdziesz np. na stronie https://fabrykamarketingu.pl/.

Wykorzystaj umiejętnie możliwości Google Ads

Pozycjonowanie jest drogą na szczyt w wynikach wyszukiwania Google, ale jednocześnie stanowi dość długotrwały proces. Pewnego rodzaju „skrótem” jest natomiast wykorzystanie Google Ads. Dzięki płatnym reklamom odnośnik do Twojej strony może się znaleźć na samym szczycie wyników wyszukiwania na określone frazy. Bardzo ważne jest jednak również umiejętne skorzystanie z opcji kierowania reklam. Należy pamiętać o:

  • wyborze lokalizacji publikacji reklamy – może to być np. całe województwo, miasto, kilka miast lub np. tylko jedna dzielnica;
  • relacji użytkownika danego miejsca – w zależności od potrzeb biznesu możesz skierować reklamę tylko do mieszkańców danego obszaru lub też osób, które znajdują się na nim czasowo (np. turystów);
  • zawężeniu zasięgu ze względu na inne reklamy – być może kierujesz swoją ofertę tylko do osób o określonych rozwiązaniach lub np. posiadaczy określonego typu urządzeń (np. właścicieli iPhone’ów); wskazanie tego w kryteriach reklamy pomoże zwiększyć jej skuteczność.

Mimo tego, że Google jest globalną wyszukiwarką, znakomicie nadaje się do reklamy na skalę lokalną. Z podobnych ustawień można korzystać również w popularnych portalach społecznościowych.

Zadbaj o opinie

Jeśli w okolicy znajduje się kilka biznesów tego samego typu, klienci zazwyczaj wybierają ten, który może się poszczycić najlepszymi opiniami. Warto zachęcić stałych klientów do wystawiania opinii w Mapach Google, a także do śledzenia profilu firmy w mediach społecznościowych. Bardzo ważny jest też sposób reagowania na ewentualne negatywne opinie, który wiele mówi o dbałości firmy o klienta i jego zadowolenie.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij