Jak wykonać prawidłowo pozycjonowanie strony w 2023?
Pozycjonowanie strony internetowej to proces, którego głównym założeniem jest zwiększenie widoczności witryny w bezpłatnych (organicznych) wynikach wyszukiwarek internetowych. Strategie optymalizacji domeny zazwyczaj są niezwykle skomplikowane i wymagają wykonywania wielu czynności jednocześnie. Tylko wtedy pozycjonowanie strony okaże się skuteczne. Wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy warto samemu pozycjonować stronę internetową? Tutaj odpowiedź jest zależna oczywiście od posiadanej wiedzy, umiejętności oraz ilości wolnego czasu. O to, jak wykonać prawidłowo pozycjonowanie strony, zapytaliśmy Piotra Sulewskiego – eksperta WMH Agency oraz biegłego w dziedzinie marketingu przy Sądzie Okręgowym w Warszawie.
O czym należy pamiętać, wykonując pozycjonowanie strony WWW?
Zanim przejdziemy do konkretnych elementów związanych z pozycjonowaniem strony WWW, warto zwrócić uwagę na kilka istotnych faktów. Przede wszystkim pozycjonowanie to proces ciągły. Nie należy go przerywać. Jeśli już zaczniesz optymalizować swoją stronę pod wyszukiwarki internetowe, kontynuuj swoje działania, nawet jeśli w międzyczasie zdecydujesz się poświecić więcej uwagi np. profilom na portalach społecznościowych. W przypadku przerwania pozycjonowania strony i powróceniu do danych działań po jakimś czasie cała dotychczasowa praca będzie już nieważna, zdezaktualizowana.
Kiedy pozycjonowanie przynosi efekty?
W tym miejscu warto zwrócić uwagę również na fakt, że pierwsze efekty pozycjonowania strony WWW są widoczne w wynikach organicznych dopiero po mniej więcej trzech miesiącach. Musisz być więc świadomy, że początkowo będziesz wkładał dużo pracy i wysiłku w coś, czego efektów (przynajmniej na razie) nie widać. Nie należy się jednak zniechęcać. Jeśli będziesz trzymać się obranych krótko i długoterminowych strategii optymalizacji strony internetowej, efekty w końcu się pojawią.
Jak prawidłowo zoptymalizować stronę internetową pod wyszukiwarkę?
Pozycjonowanie strony WWW dzieli się na działania wykonywane wewnątrz strony oraz na zewnątrz, czyli działa on-site i off-site. Pozycjonowanie wewnętrzne jest o wiele bardziej skomplikowane i wymaga większej pracy. Duże znaczenie mają tutaj już szczegóły techniczne, takie jak:
- Prosty i nieskomplikowany adres URL;
- Responsywność strony, czyli to, w jaki sposób wyświetla się ona użytkownikom urządzeń mobilnych;
- Zabezpieczenie SSL, dzięki któremu strona jest uznawana za wiarygodną zarówno przez internautów, jak i algorytmy wyszukiwarek internetowych.
Nie bez znaczenia jest również UX strony, czyli ogół wrażeń, jakich doświadcza internauta po wejściu na stronę. Aby wzmocnić działania SEO, czyli optymalizacji, strona powinna być czytelna i posiadać wygodną nawigację.
Dlaczego warto zacząć od audytu SEO?
Jeśli Twoja strona internetowa istnieje już od jakiegoś czasu i chciałbyś poprawić jej pozycję w rankingu wyszukiwania, dobrym rozwiązaniem na początek będzie audyt SEO. Jest to analiza strony internetowej pod kątem czynników weryfikowanych przez robota wybranej wyszukiwarki internetowej np. Google. Dzięki temu z łatwością znajdziesz odpowiedzi na wiele nurtujących pytań, od których zależy dobre opracowanie strategii internetowej np.:
- Jakie elementy strony internetowej należy poprawić jak najszybciej?
- Na czym warto się skupić przy określeniu przyszłej strategii pozycjonowania strony?
- Pod jakie słowa i frazy kluczowe warto tworzyć treści na stronę?
- W jakich działaniach SEO konkurencyjne strony internetowe osiągają lepsze wyniki?
Audyt SEO można wykonać z pomocą specjalistów od e-marketingu firmy WMH Agency. Korzystają oni z nowoczesnych i profesjonalnych narzędzi marketingowych, dzięki którym audyt SEO jest dokładny. Pozwala on precyzyjnie określić dalsze strategie związane z budowaniem wizerunku marki i pozycjonowaniem strony internetowej.
Jakie są najważniejsze działania off-site przy pozycjonowaniu?
W przypadku działań zewnętrznych, na które warto zwrócić uwagę przy pozycjonowaniu off-site, na pierwszym miejscu zdecydowanie znajduje się link building, czyli pozyskiwanie linków na portalach zewnętrznych. Dzięki temu na twoją stronę internetową może trafić więcej osób. Duże znaczenie ma również optymalizacja wizytówki w mapach Google. Pozycjonowanie off-site warto monitorować przy pomocy narzędzi tj. SemRush lub Ahrefs. Dzięki temu będziesz mógł konkurować o wysokie pozycje w rankingu wyszukiwarki, nawet z tak uznanymi firmami jak InPost, Poczta Polska, Cyfrowy Polsat, LPP, Amica, Black Red White, Agata Meble, Dino, Vectra, Orange, Zara, Media Ekspert.
Autor:
Piotr Sulewski, prezes zarządu WMH sp. z o.o. sp.k; biegły sądowy z dziedziny marketingu przy Sądzie Okręgowym w Warszawie.