Rodzaje grafik na Facebooku – krótki przewodnik

Facebook to jedna z najpopularniejszych platform społecznościowych, która stanowi doskonałe miejsce do promowania swojej marki czy budowania marki osobistej. Mając na uwadze, że przeciętny użytkownik poświęca widocznym na tablicy postom około 3 sekundy, warto zadbać o dobre grafiki. Dowiedz się, jakie są rodzaje grafik na Facebooku i jak je właściwie wykorzystywać!

Grafika na Facebooku – jak stworzyć odpowiednią?

Grafika na Facebooka powinna być chwytliwa, w dobrej jakości i łatwa w odbiorze. O wymiarach i rozdzielczości piszemy więcej w dalszej części artykułu. Teraz zastanówmy się nad pozostałymi kwestiami – jak tworzyć grafiki ciekawe i przykuwające uwagę. Oto kilka cennych wskazówek.

  • Treści na grafice nie powinny zajmować więcej niż 20% powierzchni.
  • Warto postawić na konkrety, które nakreślają cel danej grafiki – np. „promocja”, „koncert”, „zaproszenie”, „zbiórka charytatywna” albo na chwytliwe hasło reklamowe.
  • Grafika nie może być chaotyczna – dobrze, by kolory ze sobą współgrały, a układ był przejrzysty.
  • Umieszczone na grafice elementy powinny prowadzić odbiorcę od najważniejszego, do najmniej istotnego elementu. Jeśli główna kwestia go zainteresuje, zapozna się też z pozostałymi elementami przekazu.
  • Teksty na grafice muszą być czytelne – kontrastować z tłem, mieć odpowiednią wielkość czcionki i łatwy w odczycie font.
  • Wykorzystując zdjęcia, obrazki czy teksty, należy pamiętać o prawach autorskich i korzystać wyłącznie z treści, do których mamy prawa.
  • Grafiki na Facebooka należy zapisywać w formacie PNG, a nie JPG, ponieważ ta druga sprawia, że kolorystyka staje się mocno zniekształcona.

Więcej ważnych informacji na temat content marketingu i grafik: https://tearsofjoy.pl/uslugi/content-marketing.

Rodzaje grafik na Facebooku

Facebook daje możliwość publikacji zdjęć i grafik w wielu miejscach na platformie. Wszystkie jednak mają swój cel i specyfikę, dlatego warto stosować się do wytycznych i stosować rozwiązania, które będą miały odpowiednie wymiary i rozdzielczość.

  • Zdjęcie profilowe: 800 x 800 pikseli (minimum to 320 x 320 px).
  • Zdjęcie w tle: 820 x 312 pikseli (na urządzeniach mobilnych 640 x 360 px).
  • Posty pionowe: 960 x 640 pikseli.
  • Grafiki na story: 1080 x 1920 pikseli.
  • Posty poziome: 1200 x 900 pikseli.
  • Posty kwadratowe: 1080 x 1080 pikseli (minimum to 600 x 600 px).
  • Wymiary grafiki do linka – 1200 x 1200 pikseli.
  • Wymiary grafiki głównej wydarzenia – 1200 x 450 pikseli.
  • Facebook Ads – 1200 x 628 pikseli.
  • Zdjęcie w tle na grupie na Facebooku – 1640 x 856 pikseli.

 

Więcej informacji na temat wymiarów grafik: https://tearsofjoy.pl/kopalnia-wiedzy/jakie-powinny-byc-wymiary-grafik-na-facebooku-w-2021

Ewelina Nowak

Ewelina Nowak

Autorka artykułów o aranżacji wnętrz i designie. Inspiruje czytelników do tworzenia funkcjonalnych i estetycznych przestrzeni w swoich domach. Pasjonatka stylu skandynawskiego i DIY.

Artykuły: 69

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *