Reklamacja usługi turystycznej - kiedy warto ją złożyć

Reklamacja usługi turystycznej – kiedy warto ją złożyć?

Lato w pełni, a więc sezon na większe i mniejsze wyjazdy trwa w najlepsze. Nie ulega wątpliwości, że podczas wakacyjnych wojaży w pierwszej kolejności należy zadbać o bezpieczeństwo swoje i najbliższych oraz o to, aby cały urlop przebiegał w komfortowych warunkach. Bardzo łatwo jednak natknąć się na oferty, które są niezgodne ze stanem faktycznym, przez co trafiamy na przykład do hotelu z mniejszą ilością gwiazdek, niż zaznaczone to było w umowie. Na szczęście, istnieje wyjście z takich sytuacji i choć nikt nie zwróci nam nadszarpniętych nerwów i straconych dni urlopu, możemy liczyć na rekompensatę dzięki przydatnym możliwościom takim jak reklamacja usługi turystycznej.

W jakich sytuacjach mamy prawo do złożenia reklamacji?

recepcja w hoteluIstnieje kilka powodów, dla których jest to możliwe, a wręcz wskazane. Już podczas podpisywania umowy z biurem podróży powinniśmy zwrócić uwagę na klauzulę, która przypomina każdemu klientowi jego prawie do domagania się odpowiednich warunków pobytu. Najczęściej reklamacje dotyczą standardu pokoi, oraz ilości wyżywienia. Na przykład, jeśli wykupiliśmy wycieczkę All Inclusive a na miejscu okazuje się, że mamy prawo wyłącznie do śniadania i obiadokolacji, fakt ten jest podstawa do złożenia reklamacji usługi turystycznej. Reklamować możemy na podstawie przepisów o niewykonaniu bądź nienależytym wykonaniu zobowiązania, zawartych w kodeksie cywilnym. Ponadto, warto powołać się na przepisy ustawy o usługach turystycznych.

Reklamację składa się do organizatora imprezy turystycznej. Dotyczy to również wycieczek, które kupiliśmy bezpośrednio u agenta. Agent nie odpowiada za jakość wycieczki, przez co dokument złożony na jego ręce musi po prostu przebyć nieco dłuższą drogę. Co ciekawe, reklamacja usługi turystycznej może być wniesiona nie tylko przez osoby fizyczne, ale również przez osoby prawne, na przykład przez firmę, która wykupiła wyjazd dla swoich pracowników.

Kiedy złożyć reklamację?

turyści robiący zdjęciaJeśli przyjeżdżamy na miejsce i nie jesteśmy zadowoleni z warunków pobytu (na przykład w pokoju nie ma obiecanego balkonu), fakt ten możemy zgłosić od razu rezydentowi. Jeśli ten natomiast prośbę o zmianę odrzuci, należy na jego ręce złożyć pisemną reklamację, której odbiór potwierdza on podpisem. Istnieje również możliwość przesłania dokumentu bezpośrednio do biura podróży, które z kolei ma 30 dni na ustosunkowanie się do skargi. Jeśli tego nie zrobi, reklamację uznaje się za uzasadnioną.

Jeśli jednak nie chcemy ostatecznie psuć sobie wyjazdu, możemy zaczekać do powrotu i wtedy, przed upływem 30 dni dostarczyć potrzebne dokumenty. Reklamacja usługi turystycznej powinna zostać rozpatrzona przez biuro podroży również w ciągu 30 dni. Należy również pamiętać, że skarga musi być solidnie udokumentowana. Oznacza to, że warto do niej dołączyć na przykład zdjęcie z okna, które wychodziło na ruchliwa ulicę a nie na może, lub rachunek, który otrzymaliśmy po zapłaceniu za posiłek, który miał być w cenie. Wszystko to realnie zwiększa nasze szanse na pozytywne rozpatrzenie reklamacji i uzyskanie odpowiedniej rekompensaty.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij