Czy Seo można wdrażać doraźnie czy to proces ciągły?
Na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat oblicze marketingu internetowego uległo znacznej zmianie. Obecnie w głównej mierze polega on na pozycjonowaniu. Wielu przedsiębiorców wciąż nie jest dostatecznie dobrze zaznajomionych z tym zagadnieniem, stąd często pojawiają się takie pytania, jak to zadane w tytule. Zatem jak to jest, czy pozycjonowanie to działanie jednorazowe czy ciągłe? Co jeszcze warto wiedzieć o SEO?
Pozycjonowanie, czyli dostosowanie do algorytmu
Zanim przejdziemy do sedna sprawy i odpowiedzi na zadane wcześniej pytanie, powinniśmy wyjaśnić, czym jest SEO. Otóż SEO, czyli inaczej pozycjonowanie, to nic innego, jak prowadzenie działań podporządkowanych wymaganiom algorytmu Google. Chodzi o to, aby spełnić warunki, które Google stawia witrynom aspirującym do najwyższych miejsc w wynikach wyszukiwań. W grę wchodzi tutaj mnóstwo czynników, a do najważniejszych należą:
- techniczne dopracowanie strony internetowej,
- atrakcyjność wizualna strony,
- obecność fraz kluczowych na stronie,
- liczba i jakość linków zewnętrznych.
Czy o wymienione powyżej kwestie wystarczy zadbać jednorazowo czy trzeba prowadzić działania ciągłe? Odpowiedź na to pytanie poznasz w dalszej części tekstu.
Jednorazowe działania SEO
Niektóre działania w ramach pozycjonowania wystarczy wykonać raz. Tak jest z dopracowaniem technicznym strony. Konwersja plików czy skracanie linków to zadania, których nie trzeba powtarzać. Niemniej o dostosowaniu technicznym należy pamiętać, wprowadzając na stronę nowe elementy, takie jak kolejne pliki czy podstrony. Warto przy tym pamiętać, że z perspektywy SEO regularna aktualizacja witryny jest pożądana.
Pozycjonowanie w trybie ciągłym
Powyżej wskazaliśmy na techniczne dopracowanie strony jako na czynność, którą wystarczy przeprowadzić jednorazowo. Okazuje się, że w ramach SEO jest to jedyne takie działanie. Wszystkie pozostałe trzeba powtarzać.
Przyjrzyjmy się kwestii wypełnienia strony internetowej frazami kluczowymi i jej estetyką. Co do zasady Google docenia świeżość. Oczywiście pewne podstawowe treści mogą pozostawać na Twojej stronie bez zmian. Niemniej nawet jeśli Twoja oferta się nie zmienia, warto raz na czas zmienić jej opis. Konieczne jest też dodawanie nowych treści. Można wykorzystać do tego na przykład blog.
Również estetyka witryny wymaga uaktualniania. Jak wspomniano, Google docenia świeżość, co dotyczy nie tylko tekstu na stronie, ale też innych elementów. Zmiana grafiki będzie postrzegana pozytywnie nie tylko przez Google, ale też przez użytkowników, którzy przecież nie lubią nudy.
Kolejna kwestia to linki zewnętrzne. Największą skutecznością cieszą się te, zamieszczone na często odwiedzanych podstronach. Ponadto również w tym przypadku algorytm Google docenia świeżość. Poza tym im więcej linków w sieci, tym lepiej. Dlatego też warto stale inwestować w nowe linki zewnętrzne.
Nie ma wątpliwości, że pozycjonowanie to proces ciągły, który nigdy się nie kończy. Kilkutygodniowe zaniedbanie witryny pod kątem SEO może skutkować utratą wysokich pozycji, a tym samym zmarnowaniem wielomiesięcznej pracy i sporych wydatków.
Zapraszamy: Pozycjonowanie Wrocław.