Zamawiasz nowe wizytówki? Druk to ważny element całego projektu
Działasz w branży, w której pozostajesz w bezpośrednim kontakcie z klientem? Charakter Twojej pracy sprawia, że znaczna część Twoich klientów pochodzi z polecenia wcześniejszych kontrahentów? Jeśli na przynajmniej jedno z powyższych pytań odpowiedziałeś „tak”, oznacza to, że powinieneś rozważyć inwestycję w firmowe wizytówki. Druk przygotowanego wcześniej projektu jest równie istotny, co jego wygląd. Zapoznaj się z poniższym artykułem i dowiedz się, na co zwracać uwagę przy realizacji przygotowanych szablonów.
Jak powinny wyglądać wizytówki? Druk podkreśla atuty projektu
Pierwszym krokiem do stworzenia przykuwających uwagę wizytówek jest ich projekt graficzny. Warto podkreślić jednak, że nie istnieje jeden, uniwersalny przepis na właściwy format tego typu kart biznesowych. Ostateczny kształt opracowanego szablonu jest ściśle związany z charakterem danej firmy. Przedsiębiorstwa działające w branżach, uznawanych powszechnie za poważne i stateczne, chętniej sięgają po stonowane projekty. Marki z sektorów kreatywnych oraz znaczna część wolnych zawodów częściej stawiają na niebanalne motywy, które podkreślają ich unikalny charakter.
Przemyślany projekt nie stanowi jedynego atrybutu atrakcyjnej wizualnie wizytówki. Druk, choć często niedoceniany, bardzo często stanowi ciąg dalszy koncepcji graficznej, a nawet daleko idących aspiracji danej firmy. Przykładem szeroko zakrojonej wizji są m.in. wizytówki firm związanych z ochroną środowiska, wydrukowane na ekologicznym brązowym papierze bez zdobień. Na jakie parametry druku warto zwrócić szczególną uwagę?
- Papier
Pierwszym krokiem do atrakcyjnej prezentacji jest dobór odpowiedniego papieru. Większość najpopularniejszych drukarni oferuje przede wszystkim arkusze kredowe oraz satynowe. Obydwa materiały cechują się estetyczną prezencją i względną twardością – występują najczęściej w postaci kart o podwyższonej gramaturze, wynoszącej około 350 g/m2. Niezależnie od pozostałych wyróżników projektu, tak przygotowana wizytówka z pewnością przykuje uwagę kontrahentów.
2. Dodatkowa folia
Ogólną prezencję przygotowanej wizytówki mogą upiększyć tzw. rozmaite folie błyszczące, matowe oraz w wariancie soft touch. Uzupełnienie wizytówki o dodatkową warstwę wierzchnią pozwoli uzyskać wyjątkowy efekt, który z pewnością wyróżni gotowy arkusz od propozycji naszej konkurencji. Jeśli chcemy stonować projekt, warto zdecydować się na odmiany matowe – aby ukończona wizytówka rzucała się w oczy, pomocna może okazać się folia błyszcząca.
3. Tłoczenie
Jeśli przygotowany projekt zakłada wyraźne wyróżnienie jednego elementu projektu względem całości, warto zdecydować się na zastosowanie tłoczenia, tworzącego prosty efekt trójwymiarowości. Zabieg ten najlepiej sprawdza się w przypadku logotypów i inicjałów.
Zapoznaj się z ofertą Stempleks
Szukasz firmy, która zapewni Ci jak największe możliwości personalizacji wizytówki? Druk warto zlecić doświadczonej marce, takiej jak firma Stempleks. Już dziś prześlij opracowany projekt specjalistom Stempleks, wybierz interesujące Cię parametry i czekaj na przesyłkę z gotowymi wizytówkami, które mogą dotrzeć do Ciebie już na drugi dzień po złożeniu zamówienia.
Źródło: stempleks.pl